Opšte informacije
U Crnoj Gori postoji 28 aktivnih registrovanih poštanskih operatera koje su pod nadležnošću nacionalnog regulatornog tijela u oblasti poštanskih usluga, Agencije za elektronske komunikacije i poštansku djelatnost.
Od svih, devet poštanskih operatera, pored domaće, obavljaju i međunarodnu dostavu.
Svaki korisnik poštanskih usluga ima pravo na univerzalnu uslugu koja se pruža uz utvrđeni kvalitet po pristupačnim cijenama na cijeloj teritoriji Crne Gore.
UNIVERZALNA USLUGA OBUHVATA:
- prijem, prenos, sortiranje i uručenje poštanskih pošiljaka težine do 2 kg,
- prijem, prenos, sortiranje i uručenje paketa težine do 10 kg,
- preporučene pošiljke i pošiljke sa označenom vrijednošću i
- prijem, prenos, sortiranje i uručenje poštanskih pošiljaka za slijepa lica i osobe sa djelimično oštećenim vidom.
Pružaoc univerzalne usluge je obavezan da objavi cijene za pružanje univerzalne usluge, odobrene od strane Agencije, na svojoj internet stranici i u poslovnim prostorijama namijenjenim korisnicima poštanskih usluga.
OBAVEZE POŠILJAOCA
Pošiljalac pošiljke je odgovoran za:
- unutrašnje pakovanje poštanske pošiljke
- naznačavanje stvarne vrijednosti sadržaja pošiljke sa označenom vrijednošću
- sve štete prouzrokovane njegovom pošiljkom drugim poštanskim pošiljkama, sredstvima i objektima pružaoca poštanskih usluga usljed neadekvatnog pakovanja.
REKLAMACIJE NA POŠILJKE
Pružaoci poštanskih usluga su odgovorni za štetu nanesenu preporučenim pošiljkama, pošiljkama sa označenom vrijednošću i paketima u slučaju:
- gubitka, krađe ili oštećenja pošiljke i
- prekoračenja roka za isporuku.
Svaki korisnik poštanskih usluga ima pravo da uloži prigovor na odluku, odnosno na postupak pružaoca poštanskih usluga u vezi sa pristupom uslugama i pružanjem usluga. Korisnik može podnijeti prigovor pružaocu poštanskih usluga u roku od 15 dana od dana kada je saznao za odluku ili postupak pružaoca poštanskih usluga.
Pružalac poštanskih usluga je obavezan da primi prigovor i odgovori na podneseni prigovor:
- Poštanski operator je dužan, na zahtjev Agencije, dostaviti podatke i dokumentaciju radi odlučivanja po prigovoru.
- Agencija je dužna da odluči po prigovoru u roku od 30 dana od dana prijema prigovora.
Odlukom o rješavanju prigovora Agencija može:
- odbiti prigovor kao neblagovremen
- uvažiti zahtjev korisnika poštanskih usluga i obavezati poštanskog operatora na naknadu štete
- odbiti prigovor kao neosnovan
- obustaviti postupak i uputiti korisnika usluga da svoja potraživanja ostvari pred nadležnim sudom.
Ako poštanski operator ne postupi po odluci Agencije, Agencija može pokrenuti postupak oduzimanja posebne licence i licence, odnosno brisanja iz registra poštanskih operatora.